Vytvorte si pripomienku a využite zľavu -10%.  Kytice dovážame v rámci Košíc, Košice okolie, Prešova a to úplne zadarmo ! 

Obchodné podmienky

OBCHODNÉ PODMIENKY

 

Vážení zákazníci, na tejto stránke nájdete bližšie informácie o využívaní on-line obchodu www.florify.sk

 

Každá objednávka je považovaná za prijatú v momente keď,

  • obdržíme platbu na náš účet
  • obdržíme potvrdenie o platbe emailom

Cena za dopravu

  • doručenie kvetov je bezplatné

 

1. Úvodné ustanovenia

1.1. Tieto obchodné podmienky podnikateľa Ing. Zuzana Krištofová – Florify, so sídlom Tokajská 1460/24 Košice, 04018, IČO: 50499041, DIČ: 1078424710, zapísaná v Živnostenskom registri Okresného úradu v Košiciach, číslo živnostenského registra: 820-81732, (ďalej len „predávajúci“) pre predaj tovaru prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese www.florify.sk  upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 106/2014 Z. z. Občiansky zákonník (ďalej len „občiansky zákonník“) vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“) uzatvárané medzi predávajúcim a inou fyzickou osobou (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Predmetom kúpnej zmluvy je predaj tovaru (ďalej len „tovar“) predávajúcim kupujúcemu s tým, že tovar môže byť podľa kúpnej zmluvy predávajúcim dodaný priamo kupujúcemu alebo inej osobe, ktorú kupujúci v kúpnej zmluve určí (ďalej len „príjemca tovaru“). Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na webovej stránke, umiestnený na internetovej adrese www.florify.sk  (ďalej len „webová stránka“), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len „webové rozhranie obchodu“).

1.2. Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania.

1.3. Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.

1.4. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku.

1.5. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

2. Užívateľský účet

2.1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho užívateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského rozhrania môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru (ďalej len „užívateľský účet“). Kupujúci môže vykonávať objednávanie tovaru tiež bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu, telefonicky alebo elektronickou poštou.

2.2. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru (s registráciou aj bez registrácie) je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.

2.3. Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho užívateľského účtu.

2.4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.

2.5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie ako 12 mesiacov nevyužíva, či v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).

2.6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

3. Uzatvorenie kúpnej zmluvy

3.1. Prezentácia tovaru umiestnená na webovej stránke obchodu môže byť v mimoriadnych situáciách informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru. Ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.

3.2. Webová stránka obchodu obsahuje informácie o tovare a to vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru. Ceny tovaru sú uvedené vrátane všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované na webovej stránke obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzatvoriť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.

3.3. Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o lokalitách v rámci Slovenskej republiky, do ktorých je predávajúcim tovar doručovaný. V mimoriadnych situáciách vo vybraných lokalitách uvedených na webovej stránke obchodu zaisťuje predávajúci taktiež doručenie tovaru v skrátenom čase (expresné rozvoz tovaru).

3.4. Kupujúci môže tovar objednávať niektorým z nasledujúcich spôsobov: vyplnením a odoslaním objednávkového formulára na webovej stránke obchodu, telefonicky alebo elektronickou poštou doručenú predávajúcemu (ďalej len „objednávka“). Objednávka obsahuje najmä informácie o:

3.4.1. objednávanom tovare,

3.4.2. kupujúcom – meno, priezvisko, adresa, telefón, adresa elektronickej pošty,

3.4.3. príjemcovi tovaru – meno a priezvisko, adresa, telefón, email, prípadne ďalšie údaje pre doručovanie (ak kupujúci v objednávke určí, že tovar má byť doručený príjemcovi tovar),

3.4.4. údajov o dni doručenia tovaru kupujúcemu alebo príjemcovi tovaru a o predpokladanom (orientačným) čase doručenia tovar,

3.4.5. spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru,

3.4.6. odkaze kupujúceho pre príjemcu tovaru, ktorý má byť predávajúcim k tovaru pripojený.

3.5. Objednanie tovaru prostredníctvom objednávkového formulára na webovej stránke obchodu.

Pre objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár na webovej stránke obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie uvedené v čl. 3.4. obchodných podmienok. Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Potvrdiť objednávku“.

3.6. Objednanie tovaru telefonicky

Kupujúci je oprávnený objednať tovar telefonicky na telefónnom čísle predávajúceho +421 907 608 864 a to každý deň v čase od 8:00 do 20:00 hod. Mimo hore uvedenú dobu dostupnosti telefónneho čísla pre uskutočnenie objednávky, je kupujúci oprávnený objednať tovar prostredníctvom objednávkového formulára na webovej stránke obchodu alebo elektronickou poštou. V telefonickej objednávke tovaru kupujúci uvedie údaje uvedené v čl. 3.4. obchodných podmienok.

3.7. Objednanie tovaru elektronickou poštou

Kupujúci je oprávnený objednať tovar elektronickou poštou odoslaním objednávky obsahujúci údaje uvedené v čl. 3.4. obchodných podmienok na elektronickú adresu predávajúceho florify@florify.sk.

3.8. Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne, elektronickou poštou alebo telefonicky).

3.9. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky či dodatočnom potvrdení objednávky niektorým zo spôsobov uvedených v čl. 3.6. – 3.8. obchodných podmienok kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou a to na elektronickú adresu kupujúceho uvedenú v používateľskom účte či v objednávke (ďalej len „elektronická adresa kupujúceho“). Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktorá je predávajúcim zaslaná kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho.

3.10. Kupujúci je oprávnený objednávku odvolať (ďalej len „storno objednávky“), najneskôr 12 hodín po akceptácii objednávky. Storno objednávky musí byť kupujúcim doručené predávajúcemu na florify@florify.sk.  V prípade, že bude storno objednávky kupujúcim doručené predávajúcemu v uvedenej lehote, vráti predávajúci kupujúcemu späť uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť a to prevodom alebo kartou, podľa toho akým spôsobom bola objednávka uhradená. Peniaze budú kupujúcemu vrátené do 14 dní odo dňa doručenia storna objednávky kupujúcim predávajúcemu. V prípade, že kupujúci doručí predávajúcemu storno objednávky neskôr, než v uvedenej lehote, nebude predávajúcim tovar doručený kupujúcemu alebo príjemcovi tovaru. V takom prípade však nemá kupujúci nárok na vrátenie kúpnej ceny tovaru ani jej časti a takto uhradená kúpna cena bude predávajúcim jednostranne započítaná na náhradu vzniknutej škody vo výške uskutočnenej objednávky.

3.11. Predávajúci je povinný odoslať tovar kupujúcemu alebo príjemcovi tovaru po tom, čo bude zo strany kupujúceho splnená jedna z týchto podmienok:

  • platba kúpnej ceny tovaru je pripísaná na bankový účet predávajúceho,
  • predávajúci obdrží od kupujúceho potvrdenie banky o platbe prevodom vo formáte .PDF alebo „print screen“ platobného príkazu zadaného kupujúcim k úhrade kúpnej ceny na elektronickú adresu predávajúceho florify@florify.sk.

Tým nie je dotknuté dojednanie čl. 5.6. obchodných podmienok, podľa ktorého je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený pripísaním kúpnej ceny na účet predávajúceho.

3.12. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby platnej v SR.

4. Tovar

4.1. Súčasťou kytíc vyobrazených na webovej stránke obchodu nie sú vázy, v ktorých sú kytice aranžované.

4.2. Fotografie kytíc prezentovaných na webovej stránke obchodu sú orientačné a môžu sa v skutočnosti líšiť. Je to z dôvodu toho, že živé kvety majú vždy mierne odlišný odtieň, tvar a veľkosť. Farebné zloženie kytíc je orientačné, z dôvodu nepreberného množstva a odtieňov farieb, môže byť kytice dodaná v inom odtieni danej farby. Predávajúci sa však zaväzuje dodať kupujúcemu podobné kytice v rovnakej alebo vyššej cenovej relácii. Veľkosť kytice je vždy určená počtom kvetov v kytici v závislosti na vybranej veľkosti kytice. Fotografie darčekových predmetov prezentovaných na webovej stránke obchodu ako sú napr. fľaše prosecco alebo káva, sú spravidla rovnaké, ale môžu sa výnimočne líšiť a predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu podobný tovar v rovnakej cenovej relácii.

4.3. Objednávka kytíc z jednotlivých kusov kvetov musí obsahovať najmenej 7 ks kvetov v kytici.

4.4. Objednávku v zložení káva alebo prosecco alebo oboje bez kytice nie je možné vytvoriť.

4.5. Kupujúci berie na vedomie a súhlasí s tým, že sa môže stať, že objednaný tovar sa bude mierne líšiť od tovaru uvedeného na webovej stránke obchodu.

4.6. V prípade zmeny tovar vo väčšej miere ako je zhora uvedené v čl. 4.5. obchodných podmienok z dôvodov na strane predávajúceho, bude predávajúci kupujúceho pred odoslaním tovaru telefonicky kontaktovať za účelom dohody o zmene tovaru a táto dohoda bude následne potvrdená elektronickou poštou. Pokiaľ nedôjde k dohode medzi predávajúcim a kupujúcim o zmene tovaru, je kupujúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.

4.7. Zmena tovaru z dôvodov na strane kupujúceho je možná len na základe telefonickej dohody medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorá musí byť následne potvrdená elektronickou poštou.

4.8. Predávajúci kupujúcemu odporúča každý deň zrezať stonky kvetov v kytici alebo kvetinovom tovaru vrátane výmeny vody a udržiavať vo vhodnom klimatickom prostredí. Návod na starostlivosť o živé kvety nájdete v pätičke našich stránok Sprievodca kvetinovou starostlivosťou.

5. Cena tovaru a platobné podmienky

5.1. Cena tovaru je stanovená v kúpnej zmluve.

5.2. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledovnými spôsobmi v závislosti od spôsobu uskutočnenia objednávky podľa čl. 3.6. – 3.8. obchodných podmienok:

5.2.1. bezhotovostne platobnou kartou (v prípade objednávky uskutočnenej prostredníctvom objednávkového formulára na webovej stránke obchodu);

5.2.2. bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho (ďalej len „účet predávajúceho“): účet vedený v Tatra banka, a.s., Hodžovo námestie 3, P.O.Box 42, 850 05 Bratislava 55

IBAN: SK80 1100 0000 0029 4709 7975 
SWIFT:
TATRSKBX

(v prípade objednávky uskutočnenej prostredníctvom objednávkového formulára na webovej stránke obchodu, telefonicky alebo elektronickou poštou);

5.3. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho zálohu či inú obdobnú platbu. Týmto nie je dotknuté ustanovenie čl. 3.11. obchodných podmienok ohľadom povinnosti uhradiť kúpnu cenu tovaru vopred.

5.5. Kúpna cena je platná bezprostredne po doručení potvrdenia objednávky predávajúcim kupujúcemu podľa čl. 3.9. obchodných podmienok.

5.6. V prípade bezhotovostnej platby prevodom na účet predávajúceho je kupujúci povinný uhrádzať kúpnu cenu tovaru spolu s uvedením variabilného symbolu platby. Záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu je splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho.

5.7. Predávajúci je oprávnený požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu alebo príjemcovi tovaru. Ustanovenie § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.

5.8. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.

5.9. Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak ustanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví predávajúci ohľadom platieb realizovaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Predávajúci nie je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad – faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho.

6. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

6.1. Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka, nemožno okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho alebo pre jeho osobu, od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovar, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom, od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť ak porušil ich pôvodný obal. Kupujúci berie na vedomie a súhlasí s tým, že kytice a ostatný tovar z kvetín, ktoré sú predmetom kúpnej zmluvy, sú vždy predávajúcim viazané a upravované podľa priania kupujúceho, a to ako kytice prezentované na webovej stránke obchodu ako vzorové, tak i kytice zostavené individuálne podľa želania kupujúceho; tzn. kytice a ostatný tovar z kvetín je ako tovar podliehajúci rýchlej skaze, ako aj tovar, ktorý je pomiešaný s iným tovarom, či upravený podľa priania kupujúceho.

6.2. Ak sa nejedná o prípad uvedený v čl. 6.1 či o iný prípad, keď nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, beží táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu odoslaný v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý tvorí prílohu obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem iného písomne na adresu predávajúceho: Ing. Zuzana Krištofová – Florify, so sídlom Tokajská 1460/24 Košice, 04018, IČO: 50499041, DIČ: 1078424710, zapísaná Živnostenskom registri Okresného úradu v Košiciach, číslo živnostenského registra: 820-81732,  či elektronicky na adresu elektronickej pošty predávajúceho florify@florify.sk.

6.3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 6.2. obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť predávajúcemu vrátený do štrnástich (14) dní od odstúpenia od zmluvy predávajúcemu. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nesie kupujúci náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu poštou.

6.4. V prípade odstúpenia od zmluvy podľa čl. 6.2. obchodných podmienok vráti predávajúci peňažné prostriedky prijaté od kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, a to rovnakým spôsobom, akým je predávajúci od kupujúceho prijal. Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim už pri vrátení tovaru kupujúcim či iným spôsobom, ak s tým kupujúci bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar podnikateľovi odoslal.

6.5. Nárok na úhradu škody vzniknuté na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.

6.6. Do doby prevzatia tovaru kupujúcim je predávajúci oprávnený kedykoľvek od kúpnej zmluvy odstúpiť. V takomto prípade vráti predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim.

6.7. Ak je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka účinnosti a kupujúci je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.

6.8. V prípade, že sa po potvrdení objednávky predávajúcim kupujúcemu výrazným spôsobom zmení cena tovaru účtovaná predávajúcemu jeho dodávateľ, alebo ak nie je tovar momentálne skladom u dodávateľa predávajúceho, bude predávajúci kupujúceho bezodkladne kontaktovať za účelom dohody o zmene objednávky. Ak nedôjde medzi kupujúcim a predávajúcim k dohode o zmene objednávky, sú predávajúci alebo kupujúci oprávnení od kúpnej zmluvy odstúpiť. Pokiaľ kupujúci už zaplatil predávajúcemu kúpnu cenu, bude mu uhradená suma predávajúcim prevedená späť na jeho účet alebo adresu v najkratšom možnom termíne. Tým nie je dotknuté právo predávajúceho dodať kupujúcemu mierne odlišné tovaru podľa čl. 4.5. obchodných podmienok.

7. Preprava a dodanie tovaru

7.1. Tovar bude predávajúcim odoslaný kupujúcemu alebo príjemcovi tovaru, ktorého kupujúci určí, po splnení podmienok pre odoslanie tovaru podľa čl. 3.11. obchodných podmienok.

7.2. Tovar je predávajúcim doručovaný najskôr na 3 deň po prijatí objednávky a to  v čase od 14:00 hod. do 20:00 hod. Doručenie tovaru mimo vyššie uvedenú dobu je možné na základe individuálnej telefonickej dohody medzi predávajúcim a kupujúcim.

7.3. Kvety bohužiaľ nemôžeme doručiť hlavne v týchto termínoch: 24.12., 25.12., 26.12., 1.1. a počas všetkých štátnych sviatkov.

7.4. Kupujúci berie na vedomie a súhlasí s tým, že čas doručenia, ktorý je zvolený kupujúcim v objednávke je orientačný a skutočný čas doručenia tovaru predávajúcim kupujúcemu alebo príjemcovi tovaru sa môže líšiť.

7.5. Spôsob dopravy tovaru určuje predávajúci.

7.6. Ak je kupujúci sám príjemcom tovaru, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. Ak určí kupujúci v kúpnej zmluve odlišnú osobu ako príjemcu tovaru, je tovar považovaný za doručený v okamihu, keď príjemca tovar prevezme od predávajúceho. Tovar je tiež považovaný za doručený v okamihu, keď príjemca tovar od predávajúceho odmietne prevziať. V prípade, že príjemca nebude zastihnutý na adrese uvedenej v kúpnej zmluve a predávajúcemu sa ho nepodarí kontaktovať emailom alebo telefonicky (kupujúci neuvedie do objednávky telefonický kontakt na príjemcu tovaru alebo sa predávajúcemu nepodarí príjemcu tovaru telefonicky kontaktovať), pokúsi sa predávajúci telefonicky kontaktovať kupujúceho a dohodnúť sa na doručení tovaru. V prípade, že sa predávajúcemu nepodarí telefonicky kontaktovať kupujúceho alebo ak nedôjde k dohode medzi predávajúcim a kupujúcim o doručenie tovaru, uloží predávajúci tovar v sídle predávajúceho a informuje kupujúceho o možnosti vyzdvihnutia a objednať si opakované doručenie tovaru kupujúcemu alebo príjemcovi tovaru. V prípade, že nebude príjemca tovaru na uvedenej adrese, vyhradzuje si predávajúci právo odovzdať tovar na recepcii alebo blízkym osobám (napr. Sused, rodinní príslušníci, atď). Vzhľadom k tomu, že sa jedná o tovar podliehajúci skaze, je kupujúci povinný si takýto tovar vyzdvihnúť najneskôr do 24 hodín od prijatia informácie od predávajúceho o neprevzatí objednávky. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho alebo príjemcu tovaru nutné tovar doručovať opakovane, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru.

7.7. Kupujúci alebo príjemca tovaru je povinný potvrdiť predávajúcemu prevzatie tovaru.

7.8. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci alebo príjemca tovaru povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci alebo príjemca tovaru zásielku od prepravcu prevziať.

7.9. Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviť osobitné dodacie podmienky predávajúceho, ak sú predávajúcim vydané.

8. Práva z vadného plnenia

8.1. Práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady upravuje reklamačný poriadok predávajúceho.

8.2. Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.

8.3. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia § 499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č. 106/2014 Z. z. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a zákonom č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

9. Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán

9.1. Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.

9.2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1826 ods. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka.

9.3. V prípade, že dôjde medzi predávajúcim a kupujúcim k vzniku spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy, je kupujúci oprávnený podať návrh na mimosúdne riešenie takéhoto sporu k Slovenskej obchodnej inšpekcii. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, elektronicky na ars@soi.sk alebo http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi.

Kupujúci môže využiť takisto platformu pre riešenie sporov online, ktorá je zriadená na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

9.4. Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dohľad nad dodržiavaním zákona č. 250/2007 Z. z. O ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.

9.5. Kupujúci týmto preberá na seba riziko zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.

10. Ochrana osobných údajov

10.1. Ochrana osobných údajov kupujúceho, ktorý je fyzickou osobou, je poskytovaná zákonom č. 18/2018 Z. z. O ochrane osobných údajov, v znení neskorších predpisov.

10.2. Kupujúci súhlasí so zhromažďovaním a spracovaním týchto svojich osobných údajov: meno a priezvisko, adresa bydliska, identifikačné číslo, daňové identifikačné číslo, adresa elektronickej pošty, telefónne číslo (ďalej spoločne všetko len ako „osobné údaje“).

10.3. Kupujúci súhlasí so zhromažďovaním a spracovaním osobných údajov predávajúcim a to pre účely realizácie práv a povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy a pre účely vedenia používateľského účtu. Súhlas so spracovaním osobných údajov v celom rozsahu podľa tohto článku nie je podmienkou, ktorá by sama o sebe znemožňovala uzatvoreniu kúpnej zmluvy.

10.4. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje (pri registrácii, vo svojom užívateľskom účte, pri objednávke uskutočnenej z webovej stránky obchodu) uvádzať správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch.

10.5. Spracovaním osobných údajov kupujúceho môže predávajúci poveriť tretiu osobu, ako spracovateľa. Okrem osôb prepravujúcich tovar nebudú osobné údaje predávajúcim bez predchádzajúceho súhlasu kupujúceho odovzdávané tretím osobám.

10.6. Osobné údaje budú spracovávané po dobu 10 rokov od vytvorenia poslednej objednávky, najneskôr však do odvolania súhlasu kupujúceho. Osobné údaje budú spracovávané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom.

10.7. Kupujúci potvrdzuje, že poskytnuté osobné údaje sú presné a že bol poučený o tom, že sa jedná o dobrovoľné poskytnutie osobných údajov.

10.8. V prípade, že by sa kupujúci domnieval, že predávajúci alebo spracovateľ (čl. 10.5) vykonáva spracovanie jeho osobných údajov, ktoré je v rozpore s ochranou súkromného a osobného života kupujúceho alebo v rozpore so zákonom, môže využiť svoje právo požadovať od predávajúceho alebo spracovateľa :

  • prístup k svojim osobným údajom;
  • opravu osobných údajov;
  • vymazanie osobných údajov;
  • obmedzenia spracovania údajov týkajúcich sa dotknutej osoby;
  • právo namietať proti spracovaniu; a
  • právo na prenosnosť údajov.

10.9. Kupujúci je oprávnený požadovať od predávajúceho alebo spracovateľa bezplatný prístup k osobným údajom týkajúcim sa dotknutej osoby, právo požadovať ich opravu alebo vymazanie, prípadne obmedzenia spracovania a je oprávnený namietať proti spracovaniu a ďalšie práva podľa § 11, 21 zák. č. 18/2018 Z. z..

10.10. V prípade porušenia povinnosti predávajúceho alebo spracovateľa je kupujúci oprávnený podať sťažnosť na Úrade na ochranu osobných údajov, ako dozornému orgánu. 

10.11. Podrobné informácie týkajúce sa ochrany osobných údajov nájdete v sekcii Ochrana osobných údajov  v pätičke našich stránok.

11. Zasielanie obchodných podmienok a ukladanie cookies

11.1. všetky informácie týkajúce sa ochrany osobných údajov, zasielanie obchodných oznámení a cookies nájdete v sekcii Ochrana osobných údajov  v pätičke našich stránok.

12. Záverečné ustanovenia

12.1. Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky.  Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi slovenským právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

12.2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení nehorších predpisov.

12.3. Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináleží predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.

12.4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho obchod a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.

12.5. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.

12.6. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

12.7. Ak je niektoré ustanovenia obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy či obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.

12.8. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.

12.9. Prílohu obchodných podmienok tvorí vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy na diaľku.

12.10. Kontaktné údaje predávajúceho: podnikateľ Ing. Zuzana Krištofová – Florify, so sídlom Tokajská 1460/24 Košice, 04018, IČO: 50499041, DIČ: 1078424710, zapísaná Živnostenskom registri Okresného úradu v Košiciach, číslo živnostenského registra: 820-81732.

 

REKLAMAČNÝ PORIADOK

1. Úvodné ustanovenia

1.1. Tento reklamačný poriadok podnikateľa Ing. Zuzana Krištofová – Florify, so sídlom Tokajská 1460/24 Košice, 04018, IČO: 50499041, DIČ: 1078424710, zapísaná Živnostenskom registri Okresného úradu v Košiciach, číslo živnostenského registra: 820-81732, (ďalej len „predávajúci“) upravuje v súlade s ustanovením § 13 zákona č. 250/2007 Z. z. O ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“) zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru (ďalej len „tovar“) zakúpeného inou fyzickou osobou (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho prevádzkovaného na webovej stránke umiestnené na internetovej adrese www.florify.sk (ďalej len „webová stránka“).

1.2. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar, u ktorého sú kupujúcim uplatňované práva kupujúceho voči predávajúcemu zo zodpovednosti za vady (ďalej len „reklamácia“).

1.3. Reklamačný poriadok sa nevzťahuje na prípady, keď osoba, ktorá zakúpila tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania.

1.4. Znenie reklamačného poriadku môže predávajúci meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia reklamačného poriadku.

2. Rozsah reklamácie

2.1. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadne práv z reklamácie (chybného plnenia) sa riadi príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občianskeho zákonníka).

2.2. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:

2.2.1. má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli a má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na charakter tovaru,

2.2.2. sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa tovar rovnakého druhu bežne používa,

2.2.3. tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohovorenej vzorky alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,

2.2.4. je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a

2.2.5. tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

2.3. Ustanovenia uvedené v čl. 2.2. reklamačného poriadku sa neuplatnia pri tovare predávaného za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá.

2.4. Ak sa prejaví vada v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí.

3. Podmienky, spôsob a miesto pre uplatnenie reklamácie

3.1. Kupujúci je povinný prezrieť tovar čo najskôr po jeho prevzatí a presvedčiť sa o jeho vlastnostiach a množstve. V prípade, že je tovar doručovaný priamo kupujúcemu, prezrie tovar sám kupujúci. V prípade, že je na základe informácie uvedené kupujúcim v kúpnej zmluve tovar doručovaný inej osobe (ďalej len „príjemca tovaru“) je kupujúci povinný zabezpečiť prehliadnutie tovaru príjemcom tovaru. Pokiaľ je zistené poškodenie tovaru, je kupujúci / príjemca tovaru povinný s doručovateľom vyhotoviť záznam o poškodení tovaru a ihneď uplatniť reklamáciu tovaru. Reklamácia iných vád tovaru, ktoré neboli viditeľné pri prevzatí tovaru, je nutné uplatniť okamžite po ich odhalení emailom na florify@florify.sk.

3.2. Pri predaji spotrebného tovaru je kupujúci oprávnený uplatniť reklamáciu v dobe 24 mesiacov od prevzatia tovaru.

3.3. Práva zo zodpovednosti za vady sa nevzťahujú na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho častí) spôsobené používaním. Kratšiu životnosť tovaru v takom prípade nemožno považovať za vadu a nemožno ju ani ako takú reklamovať.

3.4. Reklamáciu je oprávnený uplatniť kupujúci, ktorý predávajúcemu preukáže, že je oprávnený na podanie reklamácie, najmä dokladom o kúpe reklamovaného tovaru alebo záručným listom (v prípade, že bol predávajúcim vydaný).

3.5. Kupujúci musí pri uplatnení reklamácie predávajúcemu oznámiť, aký konkrétny nárok zo zodpovednosti predávajúceho za chyby uplatňuje; touto voľbou je kupujúci viazaný a nie je oprávnený ju následne meniť.

3.6. Kupujúci je povinný predložiť predávajúcemu spolu s reklamáciou v lehote na uplatnenie reklamácie podľa čl. 3.1. reklamačného poriadku reklamovaný tovar a okamih, kedy predávajúci dostal od kupujúceho reklamovaný tovar, sa považuje za okamih uplatnenia reklamácie kupujúcim.

3.7. Predávajúci vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci reklamáciu uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje.

4. Vybavenie reklamácie

4.1. Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu tovaru potrebná k odbornému posúdeniu vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote.

4.2. Predávajúci vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

4.3. V prípade, že je reklamácia predávajúcim uznaná ako oprávnená, má kupujúci právo:

  • v prípade podstatného porušenia kúpnej zmluvy na odstránenie vady dodaním nové veci bez vady alebo dodanie chýbajúcej veci, na odstránenie vady opravou veci, na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy,
  • v prípade nepodstatného porušenia kúpnej zmluvy na odstránenie vady, alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.

Ostatné nároky kupujúceho vyplývajúce z platných právnych predpisov tým nie sú dotknuté.

4.4. V prípade, že kupujúcemu vznikne na základe reklamácie nárok na odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodanie chýbajúcej veci a totožný typ tovaru nie je možné kupujúcemu dodať, ponúkne predávajúci kupujúcemu podobný tovar v rovnakej cenovej relácii. V prípade, že kupujúci s dodaním podobného tovaru nevysloví súhlas, je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.

4.5. Právo z chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu alebo sám vadu spôsobil.

4.6. V prípade, že je reklamácia tovaru považovaná za neoprávnenú, oznámi predávajúci túto skutočnosť kupujúcemu. V prípade zjavne neoprávnenej reklamácie nemá kupujúci nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavením reklamácie a súčasne ani predávajúci nemá nárok na náhradu nákladov, ktoré vznikli na jeho strane (pokiaľ sa zo strany kupujúceho nejednalo o zneužitie práva ako je napr. opakovaná zjavne bezdôvodná reklamácia).

4.7. Kupujúci je povinný vyzdvihnúť si reklamovaný tovar u predávajúceho bezodkladne po obdržaní informácie, že reklamácia bola vybavená, a to bez ohľadu či bola reklamácia vybavená ako oprávnená či neoprávnená. Najneskôr je kupujúci povinný si reklamovaný tovar vyzdvihnúť 30. deň odo dňa uplatnenia reklamácie. V prípade, že si kupujúci u predávajúci reklamovaný tovar v uvedenej lehote nevyzdvihne, je predávajúci oprávnený reklamovaný tovar na náklady kupujúceho predať či zlikvidovať. V prípade predaja je predávajúci oprávnený odpočítať si náklady na uskladnenie reklamovaného tovaru a náklady predaja.

5. Záverečné ustanovenia

5.1. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi slovenským právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

5.2. Ak je niektoré ustanovenie reklamačného poriadku neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky reklamačného poriadku vyžadujú písomnú formu.

 

Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 01. 01. 2021.

 

FORMULÁR  – Odstúpenie od kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku

formulár nájdete tu.

 

FORMULÁR  – Reklamačný formulár

formulár nájdete tu.